Remap po wydechu.

2008-2013 | silnik: S65B40
Awatar użytkownika
ins
Posty: 98
Rejestracja: pt cze 12, 2015 17:48
Auto: M3 E92

Remap po wydechu.

Post autor: ins » pn wrz 05, 2016 19:01

Będę robił remap po wyrzuceniu przednich katalizatorów oraz nowego wydechu M Performance. Czy jest sens przy okazji przesuwać odcinkę do 8600? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

raptownym3
Posty: 182
Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Remap po wydechu.

Post autor: raptownym3 » pn wrz 05, 2016 21:35

Mogę zaoferować soft firmy evolve,co do odcinki to jak najbardziej polecam rev limiter 8600 ,auto buduje moc do końca .
Nie są to teorie wyssane z palca ,sam robiłem to wszystko w swoim aucie i przetestowałem .Po usunięciu katów powinieneś czuć różnicę w przyśpieszeniu.
pamiętaj żeby przed remapem zaktualizować oprogramowanie do wersji 241E.
Raptowny M-Performance

DSM
Posty: 34
Rejestracja: pn sty 05, 2015 23:25
Auto: M3

Re: Remap po wydechu.

Post autor: DSM » wt wrz 06, 2016 21:03

@raptownym3 - jakie wyniki osiągałeś na tym sofcie od evolve? jakies wykresy?

raptownym3
Posty: 182
Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Remap po wydechu.

Post autor: raptownym3 » śr wrz 07, 2016 01:13

Na tym sofcie wychodzi około 440 ps w zależności od stanu silnika.Auto w niskich temperaturach robiło niskie 9 100-200 pomiar racelogic.
Raptowny M-Performance

bosspower
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 09, 2015 21:09
Auto: M3 E93 LCI
Lokalizacja: Radom

Re: Remap po wydechu.

Post autor: bosspower » śr wrz 07, 2016 16:31

A ile było przed?

raptownym3
Posty: 182
Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Remap po wydechu.

Post autor: raptownym3 » śr wrz 07, 2016 19:38

To auto akurat miało w serii około 400hp ale są takie co mają i po 370 hp.Jeżeli soft ecu jest w miarę nowy to zazwyczaj jest 390 hp plus.
Ja w swoim aucie po filtrze bmc i usunięciu przednich katów na ori sofcie 241E miałem 421hp hamownia maha .Wiec po tych wszystkich modach co opisałem plus remap i rev limiter 8600 rpm wychodzi 435-440 i 390-420nm tak to mniej więcej wygląda,ale po takim modzie różnica jest odczuwalna i auto znacznie lepiej przyspiesza .Trudno poprawić M i tu remap daje około 15-20 ps.Wszystko zależy też od stanu i kondycji silnika. :)
Raptowny M-Performance

bosspower
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 09, 2015 21:09
Auto: M3 E93 LCI
Lokalizacja: Radom

Re: Remap po wydechu.

Post autor: bosspower » śr wrz 07, 2016 23:12

Jeśli chodzi o nie trzymanie mocy przez te samochody na hamowniach to wynika to z konstrukcji dolotu, nie wpada tyle powietrza co powinno bo nie ma takiego ciśnienia.
Tak mi się wydaje.
Kolejna sprawa to ze tunerzy tego nie biora pod uwagę i później rozne wyniki wychodzą.

Moj samochod miał 406 na 241E po wydechu bez zadnych katow, czyli przed miał kololo 380 bo tyle emki na tej hamowni wypluwają (nie mierzyłem przed)
Po programie prawie 440.
Jednak tak naprawdę to jest około 480, a w serii tyle co producent podaje.

Lexus RCF ma 477 i jest lżejszy o 100 kg i jechal podobnie z rolki.
Z dwojki on był trochę z przodu a z jedynki ja byłem.
Inny RCF z pasażerem był wolniejszy odmnie.
Skrzynie w tych samochodach daje rade, nie sa to jakieś zamulone automaty.

raptownym3
Posty: 182
Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Remap po wydechu.

Post autor: raptownym3 » śr wrz 07, 2016 23:35

Dolot nie ma tu nic do tego a wręcz jest świetnie skonstruowany,co do nie trzymania mocy to w dużej mierze jest to problem oprogramowania ,jeżeli jest stare to po wgraniu nowego 241E przybywa około 15 ps. Usunięcie drugich katów nie daje nic,sprawdź ile robi twoje auto 100-200 i będzie wiadomo bo pomiary są różne z różnych hamowni.
Ostatnio zmieniony śr wrz 07, 2016 23:54 przez raptownym3, łącznie zmieniany 1 raz.
Raptowny M-Performance

bosspower
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 09, 2015 21:09
Auto: M3 E93 LCI
Lokalizacja: Radom

Re: Remap po wydechu.

Post autor: bosspower » śr wrz 07, 2016 23:53

o tym wlasnie mowie ze dolot jest swietnie skonstruowany zeby pod cisnieniem wpychac powietrze do silnika (ram-air effect) wraz z predkoscia tylko ze na hamowni samochod nie jedzie wiec nie ma takiego cisnienia .

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ram-air_intake" onclick="window.open(this.href);return false;

raptownym3
Posty: 182
Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Remap po wydechu.

Post autor: raptownym3 » czw wrz 08, 2016 00:00

Wiem o co Tobie chodzi ale tu to tak nie działa ,powietrze wpada wlotem w zderzaku i wypada wylotem przez maskę ,auto mierzyłem na hamowni u mastersa a tam jest nadmuch świetny .
Raptowny M-Performance

bosspower
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 09, 2015 21:09
Auto: M3 E93 LCI
Lokalizacja: Radom

Re: Remap po wydechu.

Post autor: bosspower » czw wrz 08, 2016 15:47

Nie mam racelogica wiec nie zmierze.

A co do dolotu to sie nie zgadzamy w tej kwesti.

KarolToJA
Posty: 148
Rejestracja: pt cze 05, 2015 21:05
Auto: E39M5 E60M5 E93 335i E39 V8
Lokalizacja: Puławy

Re: Remap po wydechu.

Post autor: KarolToJA » czw wrz 08, 2016 19:14

też interesowałem sie tematem dolotu, i na m5bordzie twierdza, sprawdzane na hamowni, ze air scoop i blockoff plate na dolnym dolocie daje lepsze efekty niż seria, różnica kilku koni była.

bosspower
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 09, 2015 21:09
Auto: M3 E93 LCI
Lokalizacja: Radom

Re: Remap po wydechu.

Post autor: bosspower » czw wrz 08, 2016 20:33

wiem o tym ale to co piszesz to sa air scoopy co kieruja wiecej powietrza do dolotu koszte tego co idzie na hamulce .
sa dwie wersje do m5 jedna z nich daje duze przyrosty ale nic nie idzie na hamulce .

Natomiast to o czym mowimy to sama konstrukcja dolotu w m3 . chodzi o to ze nie ma takiej opcji zeby na hamowni
mieli taki wentylator co by dawal taki efekt jak podczas jazdy. Wiec nie bedzie takiego wyniku jaki powinnien byc.
Jak te emki wyszly to mialy tyle mocy co producent podawal a to ze wszystkim wychodzilo nizej na hamowni to patrz co napisalem wyzej.

raptownym3
Posty: 182
Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Remap po wydechu.

Post autor: raptownym3 » pt wrz 09, 2016 00:33

Zapraszam na hamownie do Masters tuning w Piasecznie i zobaczysz jakie tam są wentylatory i wtedy zmienisz zdanie.Jak M3 wychodziło z fabryki to też serii nie trzymało szczególnie te z pierwszych roczników,później już soft został poprawiony i było znacznie lepiej.Te auta są bardzo czułe na temperaturę i jak jest zimno tzn 5 stopni vs 25 różnica w pomiarze 100-200 jest nawet 1 sekundę .
Raptowny M-Performance

bosspower
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 09, 2015 21:09
Auto: M3 E93 LCI
Lokalizacja: Radom

Re: Remap po wydechu.

Post autor: bosspower » pt wrz 09, 2016 01:00

a ty przy jakiej temp. tam hamowales ?

ODPOWIEDZ